קטעי עיתונות
דיווחי חברה
ועידת הבריאות
של ידיעות אחרונות ו-ynet ושרטט בה את חזון קבוצת נובולוג להעברת שירותי רפואה רבים לבית המטופל, באמצעות טכנולוגיה.״כשרוב האזרחים במדינת ישראל פוגשים שירותי רפואה הם לא פוגשים בתי חולים, הם פוגשים קהילה, פוגשים שירותים אחרים, והם רוצים זמינות, שירותיות ואיכות״, אמר איתן בוועידה.
״אנחנו בנובולוג רואים את הדבר הזה, וחושבים שטכנולוגיה היא פקטור משמעותי בהנגשת שירותי רפואה. החל מאיתור נכון ובזמן הנכון, אבחון מהיר ומתן שירותים, ככל שאפשר, בבית, בסביבה הטבעית של החולה. הטכנולוגיה בעניין הזה היא שובר שוויון, מלזמן תור ועד לנטר, להביא לרופאים כלים להחלטה נכונה יותר. היא יודעת לתת רפואה שעוטפת את החולה, מסתכלת עליו 24/7 ונותנת יותר מאשר האירועים החד פעמיים שקורים היום ברפואת קהילה״.
״הטמעה ואימות של טכנולוגיה הן תמיד ענין מורכב״ אמר איתן, ״אבל התורים הטלפוניים, כסנונית ראשונה שנכנסה לחיינו, לימדו אותנו שגם בעולם הרפואה, למרות הרצון בקשר אישי בהרבה מאוד פעמים אנחנו רוצים את זה כאן ועכשיו, במכשיר הסלולרי שלנו. הטכנולוגיות רק יילכו ויתווספו ויש אינסוף אמצעים, מדבקות, מכשירים שמשדרים שמאפשרים בסוף לכולנו לקבל נגישות לרופאים ולמידע, אגב זה אחד האתגרים, ככל שיש יותר טכנולוגיות יש יותר מידע - מה עושים איתו, איך הרופא מסתכל על המידע הזה. אז צריך לעזור לו לקבל את ההחלטות, זה לא מחליף את הרופא אבל זה בהחלט יכול לשפר את ההחלטות שלו בצורה דרמטית״.